lørdag 10. november 2012

Design stoler:

Eg blir visst nok ALDRI lei av flotte stoler. Eg lar meg begeistra av Gliss Wood Chair med bein i ask og skall i polycarbonat. Designerene er Claudio Dondoli og Marco Pocci for Italienske Pedrali
Sjølv har eg mottatt 16 flotte stoler fra Eames. Eames sin "Eiffel chair" er 1 blant 3 stoler som Phillip Starck har brukt formen til.


"The Eiffel Chair"

"The Tulip" av Eero Saarinen

"Sjuern" av Arne Jacobsen



"Master" av Philippe Starck

Denne stolen er ein hyllest til dei 3 designikonene. 

Konturane etter alle desse tri stolane finner man igjen i Masters kurvede linjer.

God lørdag til deg.




post signature

2 kommentarer:

  1. De er nydelige alle sammen,,
    hvis jeg kunne valgt hadde jeg virkelig ikke visst hva jeg likte best !!!
    god lørdag til deg :-)

    SvarSlett
  2. Jeg elsker også stoler har nok til en stollek i div. utvalgte klassikere.
    Fine alle sammen du viser her.
    Jeg er en Eams fan.
    Ha en fin dag og hils den søte Susanne på jobb hos deg.
    Mvh Karianne

    SvarSlett

1000-takk for at du legger igjen ein kommentar sjå meg. Det varmer:)