mandag 9. september 2013

Høst tendenser:

Kva skal ein satse på til høsten innen interiør?
Det eg har mest tro på er:
  • Marmor
  • Kobber og gull
  • Kombinasjon av sort og kvitt
  • Grafiske mønstrer
  • Lær & natur elementer
Stilen eg har er Minimalistisk, og eg har tro på at ein vil bevega seg meir mot minimalismen enn før. 

Minimalisme

Interiørstilen Minimalisme er et uttrykk for renhet og enkelhet. Form følger funksjon med en tydelig bevissthet i formuttrykket. Stilen er preget av rene linjer og stramme former.
Effekter er bevisst brukt for å understreke renhet og enkelhet. Rom med minimalistisk stil preges også av volum og flatebehandlinger.
Stilen har moderne løsninger og stram stil. Enkle linjer og ikke noe dill & dall. Stilen kjennetegnes også av geometriske former, mange repetisjoner og et  skrelt  uttrykk.
Dette er et formspråk der enkelheten råder. Materialene er også enkle og gjerne lette.
Info funnet hos viivilla.no 




Bilder tatt heime sjå meg, håper det kan inspirera deg:)  

*Marmor brett fra Hay, kjøpt hos InDesign. 
*Kubus bowl by Lassen, kjøpt hos InDesign
*Buddah hode, kjøpt hos Stjernedryss
* Lampe med kobber sokkel, kjøpt hos Åhlens
* Lysestake med kobber detaljer, kjøpt hos Åhlens.



*Adnet speil fra Gubi, kjøpt hos Crush Consept

*Design letters Arne Jacobsen, kjøpt hos Ølen Møbel
*Kubus 4 by Lassen, kjøpt hos Crush Consept

*Gasspeis, kjøpt av Kalland  i hgsd.

På mi ønske liste for høsten står det blant anna: 
Vee Speers bilde, 
Little John lysestake ( litt kreapy men drit kul)
Hodeskalle i gull 
Kubus 4 i kobber
Tom Dixon etch lysestake
Kubus big bowl kvit
Holmegaard lyslykt med skinnreim
Kaj Bojesen Ape
Hay Trable bord
String hyller
Eames bird
ByNord sengesett til kidden
Muuto oto 100 

*Blei litt vel lang "wish list" detta her,tihii:) godt det nærmer seg jul:) 
Dei fleste tinga på lista mi er ikkje av den rimligaste sorten men eg foretrekk å heller spare nokre måneder for så å unne meg noko eg har verkeleg lyst på.


Kva har du tro på for høsten og har du noko du sparer til?

post signature

1 kommentar:

  1. Ja,nå får vi håpa at shabby schic er over og ut for denne gang.Det har ikkje vært lett å vera mannfolk opp i alle blondene og det søte rosa og hvite.Nå går vi for det rene og enkle.

    SvarSlett

1000-takk for at du legger igjen ein kommentar sjå meg. Det varmer:)