mandag 2. mars 2015

Belysning:

Å lyssette eit heilt hus kan være ein utfordring da det er så vanvittig mykje å velge i.
Heldigvis har me ein veldig flink elektriker i familien og ein god venn som har bra peiling.
Tenkte eg ville visa kva valg me har tatt, og minne dokke på som er i byggeprosessen/oppussing at det er viktig med god planlegging og å begynne tidlig med å finne ut kva belysning ein vil ha med tanke på nedfelling i tak og innebygging i vegg. 

I sofa nisjen valgte me nokre sorte firkantete spotter for å ta opp igjen sort fargen på benken. 
Ved å lyssette denne nisjen får ein eit kulere uttrykk enn om ein ikkje hadde gjort det. 
Knappene som eg har sydd i kjem betre fram ved hjelp av spottane.


Me fikk tips av svogeren min om å ikkje ha downlightene på rekke og rad, men å heller variere litt på korleis ein sett dei opp, i gangen har me valgt å kjøre eit "zikk-zakk" mønster.
Å ha alt på rekke og rad er typisk i meir klassiske hus og blir fort litt kjedelig i eit funkis hus. 


I gangen nede har min flinke handymann laget til nokre innfelte kasser til downlights, 
desse går selvfølgelig an å kjøpe hos leverandør.
Elinstallasjonen er utført av TK Kolbeinsen Installasjon i Kopervik. 


I trappen og oppe i gangen har me valgt å felle inn nokre stilige spotter i veggen. 
Dei heiter Ifø.



Oppe på kjøkkenet har me ei lysskinne med 5 spotter. Lysskinnen er innfelt i ein kasse som min mann har laget, valgte å male kassen sort for å få ein litt kul effekt samtidig som det tar opp den sorte rammen rundt høyskapene.



På badet og gjestesoverommet oppe er einaste plassen me har valgt å bruke LED pærer, 
verken me eller svogeren min er så veldig fan av led lys da dei gir eit kaldere og kvitere/blåere lys enn glødepærer.
 Men det har blitt noe bedre nå enn da me bygget for 2år siden. Men økonomiskk sett er det mykje bedre å bruke led enn glødepærer, men så lenge det fortsatt er å få tak i glødepærer kommer me til å foretrekke å bruke desse.



Viktig å tenke på kor ein plasserer spottene, bør være for å kunne gi lys til eit møbel. 
Eg har jobbet i klesbutikk i 14år og veit kor stor betydning det er med riktig lyssetting på eit plagg for å få solgt det. Gjør ein om enten i butikk eller ommøblere hjemmen som feks å henge opp nye bilder på veggen så bør ein huske å snu spottene på det ein vil vise fram.

Badet nede har me 2 innbygde nisjer som me har brukt Led striper i. 

Også rundt speilet og under skuffeseksjonen har me brukt led striper. 
Wever og Ducre heter spottene som er brukt i taket.

Lysskinne i stuen er også innfelt. Ein regel innen dekorering er at ein skal helst unngå partall,
 så derfor har me gått for 5spotter (oddetall). Dette er ein liten detalj som eg har tatt med meg fra butikkbransjen.


Ellers så har me blant anna disse lampene i huset. Ein god blanding mellom billig og dyrt.

1. Foscarini, Lumiere 2. Muuto, E27 3. Ikea, Regolit
4. Floyd Paxton, Zoom 5. Ikea, Hektar 6. Muuto, under the Bell. 7. Seletti, Vegaz letter

Sjekk ut: Lysman.no for alt innen belysning, her har dei bra utvalg av både Led og glødepærer.


post signature

7 kommentarer:

  1. Et inspirerende inlegg vett godt kor viktig belysning e då eg e gift m en eletriker 😂 dokk har d bare såååå f i n t blir aldri lei bildene fra huset dokkas👍

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenkte eg det ikkje at du hadde ein elektriker til mann, hehe:) Måtte jo nesten væra noko sånt så masse lekre lamper dokke har i huset!!! E forresten veldig sjalu på utebelysningen din. Stod høgt på ønskelista med slike lange up & down lights som dokke har inne i den eine veggen ute, men lommeboka rakk ikkje til. Håpe me i år kan få litt meir belysning utendørs, ting tar tid men blir nok bra til slutt.
      Fin fin kveld til deg Irene

      Slett
  2. Lys er ikke så lett nei, og det er jo ofte veldig dyrt, så kjekt med litt planlegging:)
    Her ser det jo ut som dere har løst det veldig bra, fiiint ♡

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt du synest me har løyst det bra:) Holde fortida på å planlegge belysning i sjøhuset vårt, mykje å velga i der ute og eg oppdager heile tida nye kule elektriske effekter, bare så tossje når eg oppdage det forseint, hehe.
      God tirsdagskveld til deg frå meg

      Slett
  3. Mange gode tips! Kunne ønsker jeg hadde lest dette før vi skulle bygge, he he - syns det er overveldende mye valg man må ta angående dette, og med lite peiling blir det jo til at man stoler på elektrikeren ;-) Nå kjenner vi heldigvis elektrikeren som ordnet alt i huset vårt, så føler oss rimelig fornøyd, men er selvsagt ting man ikke klarer å få med seg. Ikke så mye ift belysning hos oss, men har flyttet noen tv-uttak bla ;-) Vanskelig å skulle innrede og se for seg hvor alt bør stå før huset er bygget...;-) Klemmer @frufjellstad (Trude;-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Heeeeilt enig at det er vanskelig å "innrede" eit hus før det er klart. Eg elsker å ommøblere og dette stadig over nye ideer om kor ting brude stått men blir litt låst ja med tv-uttak osv...
      Huset ditt er nå veldig gjennomført og fint og du kan være stolt av dine valg.
      Fin ny uke ønskes deg, Trude.

      Slett
  4. Hei!
    Hvor er de sorte spottene du har i lysskinna di fra? Veldig kule!!

    SvarSlett

1000-takk for at du legger igjen ein kommentar sjå meg. Det varmer:)